segunda-feira, 13 de setembro de 2010

AULA PARA OS ALUNOS DA 8a série 1 e 2 - Contexto de produção de capa de revista


Contexto de produção de capa de revista
Objetivos 
- Reconhecer as razões para ler capas de revista e os leitores mais prováveis de algumas publicações.
- Compreender questões em inglês e respondê-las no presente e no passado.

Conteúdos 
- Expressões referentes a títulos, data, local e preço.
- Vocabulário específico para cada tipo de revista.
- Wh-questions. 
Material necessário
Revistas brasileiras e em inglês ou capas de revistas disponíveis em sites como www.allyoucanread.com/top-10-teen-magazines.

ACTIVITY 1
·         RESPONDA:
1. What kind of magazines do you know?
2. When and where do you read magazines?
3. Why is it important for teenagers to read magazines?
4. What are the contributions of this type of reading to your personal life? 
5. Which magazines do you know?

6. Match the name of the magazine with their target readers. You can match
more than one. 
Name
Target Readers
Veja
Adults
Contigo
Teenagers 
Info
Kids
Capricho
Men
Super Science
Women

7. Mark X for the alternatives that relate to your experience.

a) Where do you read magazines?
At home ( )
At school ( )
In the park ( )
In a friend’s house ( )

b) When do you read magazines?
After school ( )
In the evening ( )
At the weekend ( )
In the school break ( )

ACTIVITY 2
- Ler capas de revista, como Veja, Contigo e Info e responda:
1. What are the texts about? How are they related?
2. Who are they written for?
3. When and where were they written?
4. Why were they written?
5. In which section of a magazine would you find this kind of text?
6. What do the texts have in common? Are these texts narrating a story?
Describing a situation? Describing actions? Exposing topics? 




Nenhum comentário: